4 Nisan 2019 Perşembe

Fatih Adak Kurban

ADDİS ABABA, Etiyopya-kalkıştan sadece iki dakika bahçelievler adak kurban sonra, mahkum Etiyopya Havayolları uçuş 302 kaptanı uçağın sorunları olduğunu söyledi. Pilotlar daha sonra uçağı kontrol etmekte sorun yaşamaya başladı.

Uçağın kısa ve ölümcül uçuşunda, pilotlar, boeing'in önerdiği güvenlik prosedürlerini takip ederek, acil durum kontrol listesinde, elektriği burun aşağı iten otomatik bir sisteme kesmek de dahil olmak üzere eylemler gerçekleştirdiler. Ancak, Etiyopya araştırmacılarının ilk raporuna göre, jetin çökmesini hala önleyemediler.

Kalkıştan yaklaşık altı dakika sonra uçak, 157 kişinin hepsini öldüren ölümcül bir dalışa girdi.

Perşembe günü yayınlanan raporda, 18 Etiyopya ve uluslararası araştırmacıların analizine ve jet'in uçuş veri kaydedicisinden ve kokpit ses kaydedicisinden alınan bilgilere dayanarak uçuşun bir zaman çizelgesi hazırlandı. Araştırmacıların ilk raporu, Etiyopya Ulaştırma Bakanı tarafından düzenlenen bir basın toplantısından birkaç saat sonra serbest bırakıldı.

Veriler, kalkıştan kısa bir süre sonra, saldırı sensörü bağcılar adak kurban açısı olarak adlandırılan önemli bir sensörün, pilotun tarafında çılgınca dalgalanmaya başladığını ve uçağın durmaya yakın olduğunu yanlış bir şekilde gösterdiğini gösterdi. Sonunda, bu yanlış okumalar, bir duraklamayı önlemek için mcas olarak bilinen otomatik sistemi aktive etti.

Hatalı Bir Sensör
Kalkıştan sonraki anlar, uçağın saldırı açısını ölçen önemli bir sensör, pilotun tarafında çılgınca dalgalanmaya başladı ve sonunda uçağın burnunu iten otomatik bir sistemi tetikledi.

Scott Reinhard Tarafından
Etiyopya Havayolları uçuş kazasında 302 Mart'ta 10 kurtarılamaz burun dalış neredeyse beş ay önce aynı modelin başka jet izledi, bir Boeing 737 Max 8, Endonezya'da . Endonezyalı araştırmacılar, uçağın bilgisayar sisteminin hatalı verilere dayalı pilot yönleri geçersiz kıldığı bu felakette arızalı bir otomatik anti-stall programını karıştırdı.

Rapor, bilgisayar sistemine bağlı pilot taraf sensör okumalarının çılgınca değiştiğini ve uçağın sahasını anlamalarından hava hızına kadar her şeyi etkilediğini söyledi.

Amerikan Havayolları pilot Birliği sözcüsü avcılar adak kurban Dennis Tajer, Raporu inceledikten sonra Etiyopya pilotlarının” bu adamlar kontrol listesini yürütüyorlar " dedi. "Sorunu tanımlıyorlardı ve hızlı harekete geçiyorlardı.”

İlk bulguların, Boeing'in en yeni ve en çok satan jetleri olan Max'in incelemesini yükseltmesi muhtemeldir. Etiyopya Havayolları kazasından bu yana, dünya çapındaki havayolları, MCAS olarak bilinen durak önleme sisteminin belirgin eğilimi ile ilgili endişeler nedeniyle, hatalı veri beslendiğinde arızaya neden olan maksimum filolarını toprakladı.

Ön rapor, Etiyopya Havayolları uçuşuyla ilgili ilk resmi soruşturmaydı ve kaza hakkında bazı ilk şüpheleri yineledi .


Boeing 737 Max: Etiyopya Havayolları ve aslan hava çöker sonra ne oldu
Boeing, en çok satan 737 Max jetinin beş ay içinde iki ölümcül kazaya karışmasından sonra yoğun bir inceleme altına girdi.

Etiyopya'nın Ulaştırma Bakanı Dagmawit Moges, uçuş ekibinin uçağın üreticisi tarafından önerilen prosedürleri defalarca takip ettiğini “ancak uçağı kontrol edemediğini söyledi.”

Bayan Moges, uçağın uçuş kontrol sisteminin esenyurt adak kurban üretici tarafından gözden geçirilmesini önerdi. Ve havacılık otoritesinin, uçak uçuş kontrol sisteminin gözden geçirilmesinin, uçakların operasyonlar için serbest bırakılmasından önce üretici tarafından yeterince ele alınmasını sağladığını ileri sürdü.

Bayan Moges, basın toplantısında üreticinin kim olduğunu veya hangi havacılık otoritesine atıfta bulunduğunu belirtmedi. O ya da rapor MCA'LARDAN da bahsetmedi.

Ancak konferanstan sonra, Bayan Moges New York Times'a mcas'ın uçuşun kısa yolculuğu sırasında aktif olduğunu söyledi. "Pilotlar MCA'LARI açıp kapattılar, ancak kaç kez söyleyemiyorum çünkü nihai rapora sahip olduğumuzda bunu bulacağız" dedi.

Editörlerin Seçtikleri

College Sports 101: Bmc sınıfı, kaynağında bir skandal gözden geçiriyor

Sadece Salatalar Daha Artıracak Şaşırtıcı Lezzetli Pansuman

Olası Tozluklar gelecek. Bununla Başa Çık.
Gemide tüm 157 kişiyi öldüren Etiyopya fatih adak kurban  Havayolları uçuş 302, kazasında, Aslan hava uçuş 610 tüm 189 yolcu ve mürettebat öldürerek, Java adadan denize daldı sonra beş aydan az geldi.